מאשה פרנצב

ללא כותרת, 2021

המעבר הכלל־קמפוסי, הפקולטה למשפטים

קמפוס הר הצופים (תרומת קרן לוסי רוזנבאום לצילום ישראלי עכשווי)

חומר: 35 מ"מ, הזרקת דיו על נייר ארכיבי

מידות: 165x110

ללא כותרת 2

 

דעי מאין באת ולאן את הולכת... עבודה זו היא חלק מפרויקט הכולל את חזרתה של האמנית מאשה פרנצב (ילידת 1989) לנופי ילדותה בבירוביג'אן, המחוז היהודי האוטונומי שבמזרח הרחוק הרוסי – שאותם עזבה כדי לחיות בישראל. חלומות ותקוות לחיים שמחים ומלאי אור התנפצו על חומת השפה והקושי הגדול לתקשר, להתקשר, להתחבר. הבדידות הציפה את הצורך לבקר בעיר הולדתה בחיפוש אחר הקו המחבר בין התרבויות, ויחבר אותה לעצמה. זיכרון העיר המתפוררת וקשיחותה והעצבות והקרירות של תושביה פינו עצמם לבית חדש שנולד מתוך קבלת היופי שבמורכבות הדברים. כך הומר המקום הפיזי במציאות פנימית, שתורגמה על ידי אור רך הנופל על האובייקטים, עד שדמותו של היחיד בקומפוזיציה אינה בודדה כל כך. המרחב הפיזי הומר במרחב נפשי מלא בדמיון שתווך בקומפוזיציות צילומיות מוארות.

ספֵק ִאּׁשָה, ָספֵק ֶּגבֶר, ָספֵק אֹור, ָספֵק צֵל, 

ָספֵק ׁשַּיְָך, ָספֵק עֹובֵר אַֹרח, 

ָספֵק קֹר, ָספֵק ִהְתַעְּטפּות ּבְֹרְך ַהַחָּמה, ָספֵק ְּדמּותִי, ָספֵק ִצִּלי, 

ָספֵק ָמה נֹותַר, 

ָספֵק ְיִדיעָה, ָספֵק ׁשֹוְטטּות, ּבְצַעַד ּבֹוֵטַח ֶאל ַהֹּלא נֹוָדע

 

ליאור הרמן 
פרופ' ליאור הרמן מלמד במחלקה ליחסים בינלאומיים בפקולטה למדעי החברה באוניברסיטה העברית. מתמחה בכלכלה פוליטית בינלאומית, אנרגיה ופוליטיקה.